Przyjazne linki w WordPress – jaki format linków najlepszy?

O linkach w WordPressie napisano już tyle wpisów w najróżniejszych blogach, że pewnie niewiele da się dodać. O ile w jednym z ostatnich artykułów pisałem jaki jest dobry format linków, przy założeniu że po czasie będziesz chciał zmienić WP na jakiś CMS z prawdziwego zdarzenia, to dzisiaj będzie o linkach na WP jeśli zamierzasz używać go długoterminowo.

Wady WordPressa

WordPress jakkolwiek by dobry i wygodny nie był, ma niestety swoje wady. Główną jego wadą jest przede wszystkim prędkość działania i co ciekawe, w niektórych przypadkach nie jest to nawet uwarunkowane jakimś dużym ruchem w serwisie, bo wystarczy nieco bardziej rozbudowana skórka, bądź nieumiejętnie dostosowana, aby go zamulić dość intensywnie.

Wtedy warto łapać się każdej możliwej opcji, która przyspieszy działanie silnika, dlatego dzisiaj krótki wpis właśnie o postaci linków na WP.

Jak jest optymalnie?

Większość osób posiada ustawienie linków w postaci:

lub

O tym zresztą pisałem w poprzednim artykule, iż taki jest jak najbardziej dobry – jeśli patrzymy tylko i wyłącznie pod kątem robotów oraz mamy zamiar zmienić w przyszłości CMS na jakiś inny, lepszy i bardziej wydajny, gdzie taka struktura będzie domyślną. Dzięki temu nie utracimy wtedy żadnego linku, Google nie będzie nawet specjalnie musiał nic przeindeksowywać, gdyż adresy się nie zmienią – co z kolei wpłynie na utrzymanie już zdobytych pozycji w wyszukiwarce. Jednak jeżeli popatrzeć na wydajność, to jeżeli link miałby postać:

O dziwo WordPress działałby kilka razy szybciej, niż ma to miejsce przy zastosowaniu formatu linków z pierwszego przykładu. Nie wierzysz? Sprawdź na swojej stronie, chociażby testowo! 🙂

Co wybrać i kiedy?

Jednak warto pamiętać, że druga opcja będzie naprawdę dobra, również pod wyszukiwarki w przypadku, gdy bloga lub stronę zamierzasz cały czas prowadzić w oparciu o WordPressa, a dodatkowo wpisów będziesz mieć naprawdę dużo.

Przy regularnym i systematycznym dodawaniu treści na stronę, link w postaci:
domena/2014/12/nazwa-wpisu nie tylko nie będzie Ci przeszkadzać w osiąganiu coraz wyższych pozycji, ale co ciekawe może nawet ten proces wspomóc.

Robot widzi dużą ilość treści przypadającą w każdym miesiącu i dla robota jest to prosty znak, że strona jest prowadzona solidnie, regularnie – a w związku z tym daje jej parę punktów ekstra.

Wydajność

Kolejna sprawa to ta nieszczęsna wydajność – przyjrzyj się dużym blogom, bądź rozbudowanym serwisom, które są postawione na WP. Większość z nich ma linki w postaci rok/miesiac/nazwa-wpisu, właśnie ze względu na prędkość działania, spowodowaną mniejszą ilością wysyłanych zapytań do bazy MySQL przez WP, w trakcie wczytywania konkretnej podstrony.

Jeżeli zatem zależy Ci na prowadzeniu swojego serwisu, obojętnie czy będzie to blog czy strona np. firmowa, przez cały czas w oparciu o WordPress’a, wiesz że treści będziesz dodawać regularnie, a dodatkowo chcesz by strona zawsze działała naprawdę szybko, stosuj od samego początku ustawienie w linkach w postaci:

Co oznaczają poszczególne parametry w linkach:

WordPress posiada całą gamę możliwości, które możesz zastosować w swoich linkach, poniżej masz pełne info, który co wyświetli:

Oczywiście, możesz sobie ustawić format linków taki, jaki najbardziej Ci będzie pasować, jednak w momencie gdy wpisów będziesz mieć naprawdę pokaźną ilość, pamiętaj żeby je sobie przestawić zgodnie z instrukcją zawartą w tym poście – zdziwisz się ile speed’a uzyskasz tak drobnym i niepozornym zabiegiem. 🙂

Przyjazne linki w WordPress – jaki format linków najlepszy?
5 (100%) 4 głosów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ