Podstawy optymalizacji

W tym artykule postaram Ci się przybliżyć podstawowe zagadnienia z zakresu optymalizacji, które należy wdrożyć w miarę możliwości (na ile pozwoli Ci konstrukcja Twojego serwisu), tak by strona już na wejściu miała dobry start.

Zakładam, że znasz język HTML, albo przynajmniej jego podstawy i nie będzie problematyczne dla Ciebie wprowadzanie zmian w kodzie strony, jednak na wszelki wypadek, będę pisać większość artykułów w taki sposób, by poprowadzić Cię „za rękę” przez poszczególne procesy.

Do sprawdzenia jak faktycznie wygląda stan Twojej witryny, możesz wykorzystać różne dostępne na rynku narzędzia i serwisy. Jest ich cała masa na rynku, jednak osobiście korzystam głównie z jednego. 🙂

Warto podkreślić również to, że najlepiej witrynę optymalizować już w trakcie jej powstawania, tak aby na przyszłość oszczędzić sobie sporo pracy.

Ok ale do rzeczy…

Serwisami, z których sam korzystam jest serwis: GT Metrix oraz SEO Doc. Pierwszy z nich da nam obraz całości pod kątem niemalże każdego aspektu witryny, w tym wydajności, prędkości itp natomiast drugi z nich da nam obraz już konkretnego zoptymalizowania i nasycenia danej strony słowem kluczowym, oraz wskazówki czego jest za mało, za dużo etc. Celowo tego bloga nie optymalizowałem od razu, po to, by móc Ci krok po kroku pokazać jak to wszystko wygląda i jak ze słabej pod kątem optymalizacyjnym strony zrobić serwis Google-friendly.

Po wpisaniu adresu bloga w serwis GT Metrix jak widzisz uzyskuje on strasznie słaby wynik, co możesz zobaczyć tutaj. Jak widzisz są dwa parametry obrazujące stan witryny czyli „Page speed” i „Yslow”. Pod nimi wyświetlane są w skali 0-100 problemy z danym serwisem, oraz sugestie jak je naprawić. Nie jest to stricte optymalizacja pod kątem SEO jako takiego, ale ogólna wydajność serwisu, również wpływająca na obraz strony „w oczach” Google… o której cała masa pozycjonerów z Allegro nawet nie wie, a tych profesjonalnych często zapomina.

Na potwierdzenie słabego zoptymalizowania bloga, wrzucam również screen’a jako załącznik, gdyż niebawem może już być niedostępny ten słaby wynik i GT Metrix podmieni go z właściwym, który będzie powstawać wraz z kolejnymi postami na tym blogu. 🙂

OK, zatem na chwilę obecną umiesz dzięki temu artykułowi sprawdzić rzeczywisty stan swojej witryny i w jaki sposób postrzega ją Google – w rzeczywistości widzi ją inaczej niż my, bo pomijając całą masę wyżej wspomnianych czynników i parametrów widzi ją konkretnie w taki sposób. Poza tym, że już dowiedziałeś się jak sprawdzić, sprawdziłeś i wiesz, że jest do dupy nadal nie wiesz jak to zmienić. 🙂

Oczywiście o tym w dalszych artykułach, gdyż ten artykuł jako podstawa… a właściwie jako pierwszy rozpoczynający serię „Podstawy optymalizacji”, ma na celu zapoznanie Cię z najważniejszymi dla Ciebie narzędziami.

W skrócie narzędzia:
GT Metrix – ogólna wydajność serwisu oraz błędy konstrukcyjne
SEO Doc – nasycenie słowem kluczowym oraz błędy bądź niedociągnięcia z zakresu treści
Lynx Viewer – spojrzenie na Twoją witrynę okiem Google
PageSpeed Insights – zubożona wersja raportów GT Metrix 🙂

 

Podstawy optymalizacji
5 (100%) 3 głosów

Wyszukano w Google przez frazy:

  • news

ZOSTAW ODPOWIEDŹ