Podstawy optymalizacji – wyróżnienia tekstu

Tagi <b></b>/<strong></strong>,<u></u>,<i></i>

Tak samo jak w poprzednim artykule, również i w tym będzie trochę wiedzy z zakresu poprawnego używania niektórych tagów. Warto pamiętać zawsze, co już pisałem, że po to wymyślił ktoś składnię w HTML, by z niej z głową i z jej założeniami korzystać. 🙂

Tagi, które zawarte są w tytule służą wyróżnianiu tekstu i przydatne są szczególnie w momencie gdy potrzebujesz określony fragment, bądź słowo odznaczyć nieco od pozostałej części tekstu. Dzięki temu nie musisz używać w każdym możliwym momencie tagów nagłówka, co wyglądałoby zarówno dla odwiedzających jak i robotów bez sensu. Oczywiście z tymi tagami zakładam, że już się spotkałeś więc nie trzeba tłumaczyć jak działają. Oznaczone są dokładnie tak samo jak w programie Word pewnej znanej firmy. 😉

Jak używać wyróżnień?

W każdym artykule będę podkreślać dokładnie to samo, czyli zachowanie odpowiedniej równowagi pomiędzy zaznaczeniami wszelkiej maści pod kątem robotów Google i Bing, jak również dla odwiedzających. Dzięki wyróżnieniom, jak widzisz chociażby powyżej, można fragment tekstu nieco mocniej podkreślić i stosuje się te tagi, głównie gdy chcemy zwrócić uwagę odbiorcy na jakieś określone kwestie, to jest oczywiste ale… co dają wyróżnienia w optymalizacji?

Dają nam dokładnie to samo co tagi nagłówka (prawie to samo), czyli podpowiedzenie robotowi, że dana fraza jest nieco ważniejsza niż pozostały tekst na stronie. Nietrudno się domyślić, że cała masa pozycjonerów wpadła na ten sam pomysł co Ty teraz, że warto stosować to głównie na frazy istotne, na które chcemy pozycjonować stronę. Ale czy na pewno?

Znaczenie wyróżnień

Wychodzę z założenia, że oczywiście jak najbardziej warto podkreślać frazy istotne, odcinać je wizualnie różnymi tagami od reszty tekstu, tak by robot widział że coś jest ważniejsze niż inne elementy na stronie. Mimo wszystko wychodzę także z założenia, że znacznie lepiej działa wyróżnianie dobrze przemyślane. W praktyce oznacza to, że pisząc jakiś tekst, na pewno będziesz chciał zwrócić uwagę odbiorcy na pewne kwestie, ale mogą się one nie pokrywać z innymi elementami, które chcesz podkreślić dla robotów. Wtedy najlepiej przeredagować odpowiednio treść, w taki sposób by istotne elementy były spójne, zarówno dla bota jak i dla użytkownika. Jednak niezależnie od przeredagowania treści, również warto podkreślić elementy ważne tylko dla użytkownika, co daje nam jedną ważną rzecz… mianowicie pokazanie robotowi, że strona nie jest tworzona pod niego.

Jak już wspominałem w którymś z poprzednich artykułów, roboty czytać ze zrozumieniem za bardzo nie potrafią, więc podkreślając frazę istotną dla przyszłego pozycjonowania strony, pokazujesz robotowi żeby zwrócił na to szczególnie uwagę, jednak wprowadzenie mu lekkiego chaosu w odbiorze czyli podkreślenie również frazy całkowicie niezwiązanej z pozycjonowanymi frazami, spowoduje że robot o dziwo… zapunktuje Twoją witrynę wyżej, niż gdybyś miał podkreślone wyłącznie frazy pozycjonujące. 🙂

Jak prawidłowo wyróżniać tekst?

Nie jest to nic skomplikowanego, gdyż tworząc stronę po prostu piszesz tekst, który chcesz przekazać swojemu odbiorcy. Przypomnij sobie strony, na które często wchodzisz i zwróć uwagę, że łatwiej Ci się je czyta właśnie gdy mają zaznaczone istotniejsze elementy. Pisząc tekst na dany temat, tak czy inaczej użyjesz jakichś fraz, które będą pomocne w późniejszym pozycjonowaniu, więc wystarczy że zaznaczysz jedną z nich a pozostałe zaznacz już pod użytkownika. Dzięki temu odbiorca nie dostaje oczopląsu, a robot już wie, że dany temat jest odpowiednio z frazą powiązany.

Czemu bardziej pod użytkownika niż pod robota?

Zastanów się czego oczekujesz po swojej stronie? Czy tego by osoba wchodząca na nią, od razu dodawała ją do ulubionych i na nią regularnie wracała, czy jedynie by przewinęło się dużo ludzi jednorazowo i wyszło z niej szybciej niż na nią weszło? Jeżeli chcesz zarabiać pieniądze w internecie, a po to przecież jesteś na tym blogu, by się tego dowiedzieć w jaki sposób, to pamiętaj że prawdziwa kasa leży w serwisach, które oferują swoim odbiorcom treści, po które warto wracać.

Nikt nie będzie chciał reklamować się na Twojej stronie, tylko dlatego że jest na niej dziennie 10000 wejść ze średnią czasu przebywania na stronie rzędu kilku sekund na użytkownika. 🙂 Za to jeśli będziesz mieć 1000 wejść ale średnia czasu przebywania w serwisie na użytkownika będzie powyżej kilku czy kilkunastu minut, to znaczy że  każdy z tych użytkowników reklamę zobaczy, być może w nią kliknie albo nawet kupi reklamowany produkt usługę, więc zwyczajnie warto tam się zareklamować.

Zadbaj o odbiorcę!

Ponieważ Twoi użytkownicy, to nie tylko ludzie podzielający Twoją pasję ale również mówiąc wprost żywa gotówka do wyjęcia z sieci, która może utrzymać Twój serwis (a coraz częściej i Ciebie :)) bez dokładania do interesu, warto mieć na uwadze przede wszystkim to, żeby optymalizacja była rozsądna i wszelkie podkreślenia, pogrubienia itp, kierowane były głównie do żywego odbiorcy, a gdzieś tam „przypadkiem” również dla robota. Dzięki temu Twój serwis będzie dobrze zoptymalizowany, jak również czytelny.

Nie przesadzaj!

Podkreślanie, pogrubianie i pochylanie określonych wyrazów czy fraz w serwisie, nie da Ci zbyt dobrego efektu, jeśli będziesz to stosować w każdym możliwym momencie i na każdą frazę, która się Twoim zdaniem przyda w trakcie pozycjonowania. Tak samo jak w przypadku nagłówków, zbyt częste używanie czegoś zostanie zwyczajnie pominięte, lub co gorsza odebrane jako spamowanie treści. Zachowuj zawsze zdrowy rozsądek stosując wszelkie wyróżnienia, gdyż naprawdę jedno czy dwa wyróżnienia konkretnej frazy pomoże i w zupełności wystarczy, a dodatkowo masz gwarancję, że nie zaszkodzi w żaden sposób. 🙂

Podsumowanie

Z dzisiejszej lekcji wiesz że:
– należy używać tagów podkreślających frazy
– trzeba zaznaczać również frazy istotne z punktu użytkownika, a nie tylko robota
– konieczny jest umiar, żeby wszystko było sensowne technicznie i wizualnie

Podstawy optymalizacji – wyróżnienia tekstu
5 (100%) 3 głosów

Wyszukano w Google przez frazy:

  • best cameras

ZOSTAW ODPOWIEDŹ